| بانک اطلاعاتی علوم انسانی | 4/10/1392 | 564 بار مشاهده | درج شده توسط جواد کرمخانی این همایش در تاریخ 3/9/1389 و به مدت 2 روز برگزار می گردد شخصیت وزندگی نوینخلاصه مقاله: هدف اين پژوهش بررسي رابطه بين ويژگيهاي شخصيتي و اهمال كاري تحصيلي در دانش آموزان سال سوم مقطع متوسطه استان ايلام مي باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر را كليه دانش آموزان دختر و پسر سال سوم مقطع متوسطه استان ايلام تشكيل داده اند و از تمام جامعه آماري دانش آموزان دختر و پسر تعداد 550 دانش آموز دختر و پسر ( 350 دانش آموزدختر و 200 دانش آموز پسر) به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند.
مجتمع متخصصین ایران به نقل از خبرگزاری مهر -  
						 هدف اين پژوهش بررسي رابطه بين ويژگيهاي شخصيتي و اهمال كاري تحصيلي در دانش آموزان سال سوم مقطع متوسطه استان ايلام مي باشد. جامعه آماري پژوهش حاضر را كليه دانش آموزان دختر و پسر سال سوم مقطع متوسطه استان ايلام تشكيل داده اند و از تمام جامعه آماري دانش آموزان دختر و پسر تعداد 550 دانش آموز دختر و پسر ( 350 دانش آموزدختر و 200 دانش آموز پسر) به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. روش نمونه گيري اين پژوهش تركيبي است از دو روش طبقه اي و خوشه اي. ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش مقياس اهمال كاري تحصيلي و پرسشنامه پنج عامل بزرگ شخصيت مي باشند. داده هاي بدست آمده با استفاده روش هاي آماري توصيفي مانند ميانگين و انحراف معيار و روش آمار استنباطي مانند تجزيه و تحليل رگرسيون(بصورت همزمان) مورد تحليل قرار گرفتند. نتايج تحليل نشان داد كه از ميان پنج ويژگي شخصيتي (روان رنجورخويي، توافق پذيري، وظيفه مداري، گشودگي در برابر تجربه و برون گرايي) دو ويژگي روان نژندي و وظيفه مداري با اهمال كاري تحصيلي ارتباط داشتند كه روان نژندي توانست به صورت مثبت و وظيفه مداري بصورت منفي اهمال كاري تحصيلي را پيش بيني كنند. لینک مرتبط 1 : http://http://www.civilica.com/Paper-NCPML01-NCPML01_08 | 
 
							دسته بندی موضوعی اخبار
						 
							اخبار پربازديد هفته
						 
 
							دسته بندی تخصصی اخبار
						 | 
							جستجو در محتويات سايت
						 
							دریافت خبرنامه روزانه
						 
						اگر مایل به دریافت خبرنامه در ایمیل خود بدون عضویت در سایت هستید
						
					 
							تبلیغات
						 |