مجتمع متخصصین ایران به نقل از پارسیک - گوگل توانسته با تبليغات در كنار مقالات خبري درآمد قابل توجهي را به دست آورد و اين امر صنعت رسانه و خبر رساني را تا حد زيادي متحول كرده است. حال اين شركت گامي جلو تر رفته و مي رود تا در همين حوزه YouTube را جايگزين اخبار محلي تلويزيوني كند.
اين سايت ويژگي جديدي موسوم به "اخبار در نزديكي شما" را اضافه كرده است كه موقعيت جغرافيايي كاربر را حدس زده و ويدئوهاي خبري مربوط به آن محل را فهرست مي كند. در دستگاه هاي جديد iPhone نيز در كنار قابليت ضبط ويدئو دكمهء Send to YouTube اضافه شده كه امكان ارسال ويدئوهاي خبري كاربران را به اين سايت مي دهد.
اين حركت باعث شده تا ايستگاه هاي تلويزيوني محلي دچار نگراني شوند چون هنوز نتوانستند الگوي درآمد سازي مناسبي براي خود در اينترنت بيابند. YouTube در كنار ويدئو هايي كه از ABC News، The Associated Press، Reuters و ديگر مراجع خبري دريافت مي كند، از كاربران معمولي و ديگر شركت هاي كوچك نيز دعوت كرده كه اخبار خبري خود را بر روي سايت قرار دهند.
ويدئو هاي خبري در كنار مقالات خبري قرار مي گيرد تا طيف وسيع تري از كاربران جلب شوند. اگرچه اين الگو تا كنون درآمد زيادي براي گوگل در برنداشته است، اما به نظر مي رسد كه آينده خبر رساني را متحول سازد.
لینک مرتبط :
http://news.parseek.ir/Url/?id=3310661