مجتمع متخصصین ایران به نقل از ایسنا - موتور جستوجوي تازه راهاندازي شده بينگ مايكروسافت با وجود كسب موفقيت زودهنگام در آمريكا در عرض يك ماه و پشت سر گذاشتن ياهو، حضور ضعيفي در كره جنوبي داشته است.
به گزارش سرويس فنآوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تجربه بينگ در كره جنوبي مشابه پورتالهاي جهاني شامل ياهو و گوگل است كه در اين كشور عقب تر از رقيبان محلي خود Naver و Daum قرار گرفتهاند.
طبق آمار شركت اينترنتي StatCounter، بينگ 8.2 درصد از سهم جستوجوهاي انجام گرفته در ماه گذشته در آمريكا را به خود اختصاص داد كه در مقايسه با سهم 7.8 درصدي Live Search ، پورتال قبلي مايكروسافت افزايش داشت.
اما با وجود موفقيت نسبي در آمريكا، برخي آينده بينگ را با بدبيني مي نگرند. طبق آمار شركت متريكس، بينگ در طول هفته نخست از آغاز فعاليتش شاهد 900 هزار بازديد كننده از كره بود و شمار بازديدكنندگانش در هفته دوم 40 درصد رشد كرد.
با اين حال در هفتههاي بعد اين شمار به طور مداوم كاهش يافت و در هفته چهارم ماه ژوئن به حدود 750 هزار نفر رسيد كه در نتيجه آن سهم اين موتور جستوجو به يك درصد رسيده و در مكان ششم قرار گرفت اما بينگ هفته گذشته شاهد افت چشمگيري بود كه سهم آن را به 0.15 درصد رساند.
بينگ در كره به صورت آزمايشي بتا عرضه شده و بيشتر امكانات آن تنها در آمريكا قابل دسترس هستند.
لینک مرتبط :
http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1366267